Ny tjänst för danska besökare på Hemnet

31 maj 2006

Nu startar Hemnet en ny tjänst som gör det lättare för danskar att söka bostad i Sverige. Nytt är att sökningen utgår från Öresundbron och färjeläget i Helsingborg - enkelt och överskådligt.

Den 1 juni slår Hemnet upp portarna för ett nytt sätt att söka bostad. Nu kan nämligen danskar leta bostad i Sverige via Hemnet – på danska! För att komma in på det danska sökspåret klickar man på knappen med den danska flaggan. Under rubriken ”Bo i Sverige – Arbejde i Danmark” finns en sökfunktion­ som visar bostäder till salu i närheten av Öresundsbron i Malmö och färjeläget i Helsingborg. Det finns även länkar till olika aktörer i Öresundsregionen där besökarna hittar mer information om att flytta till Sverige.
Bakgrunden till den nya tjänsten är att fler och fler danskar väljer att bosätta sig i Sverige. Under 2005 flyttade 3 500 personer över sundet. Skälen att flytta till Sverige är främst ekonomiska, men man anger även ökad livskvalitet och den svenska naturen som viktiga faktorer för att flytta.

Om Hemnet: Sajten www.hemnet.se lanserades 1998. Hemnet har ca 4 500 000 besök per månad (varav ca 1 300 000 är unika besökare). Hemnet är en av Sveriges mest besökta webbplatser.
Hemnet ägs och drivs av FöreningsSparbanken Fastighetsbyrå, Svensk Fastighetsförmedling, Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF i samarbete med Dagens Nyheter och Göteborgsposten.

• dj7d9ve6kupljw80cplw.jpg