Hoppa till huvudinnehållTill navigationTill sök
Logotype

Vår strategi

Hemnets tillväxtstrategi bygger på vår vision att vara nyckeln till din bostads­resa, vilket för oss betyder att bli destinationen för allt som har med hemmet att göra. Vår strategi utgör ramverk­et för hur vi ska uppnå våra finansiella och strategiska mål. Den bygger på tre pelare fokuserade på våra viktigaste kundgrupper:

Konsumenter

Engagera – Öka engagemanget och stärka lojaliteten genom hela bostads­resan

Hemnet är den främsta aktören när det gäller att matcha bostads­köpare och säljare i Sverige, med ett starkt varumärke, stor publik och hög preferens bland besökare. Vårt starka samarbete med fastighetsmäklare gör att vi kan samla den svenska bostads­marknaden på en pålitlig och trovärdig plats, vilket bidrar till en bekväm, sömlös och effektiv upplevelse när du säljer eller köper en bostad, eller när du bara undersöker marknaden.

Vi är fokuserade på att utveckla en plattform som bidrar till rörlighet på marknaden samtidigt som vi skapar engagemang och långvariga relationer med konsumenter. Genom att förse konsumenter med relevanta funktion­er, information och fler skäl att spendera mer tid på Hemnet skapar vi samtidigt mervärden för våra affärspartners.

Bostads­säljare

Växa – Maximera intäkter från bostads­säljare genom balans mellan produkt­, paketering och pris

Som den största bostads­por-talen i landet erbjuder Hemnet bästa möjliga förutsättningar för alla som säljer sin bostad att nå ett maximalt antal potentiella köpare. För att hjälpa bostads­-försäljare att få ut så mycket som möjligt av sin bostads­försäljning har Hemnet tagit fram en rad tilläggsprodukt­er. Beroende på säljarens behov hjälper dessa produkt­er till att maximera synligheten av bostads­annonsen för Hemnets stora publik. Vi fortsätter att se ett växande antal säljare som väljer att investera i våra tilläggsprodukt­er i takt med att vi förbättrar och utvecklar dessa samtidigt som vi arbetar med paketering och prissättning.

Fastighetsmäklare och andra affärspartners

Omvandla – Bredda vår produkt­portfölj riktad mot företag

Hemnet har genom åren utvecklat en nära relation med våra affärspartners genom en bred produkt­portfölj till fastighetsmäklare, fastighets-utvecklare och andra annonsörer. Vi avser att fördjupa våra relationer ytterligare genom att hjälpa våra partners genom hela kundförvärvsprocessen på bättre sätt än vad som kan uppnås genom produkt­er som finns tillgängliga på marknaden idag. Ett exempel är produkt­en ”Sålt av oss” som ger mäklare möjlighet att marknadsföra sig genom tidigare sålda bostäder på ett sätt som ingen annan aktör på marknaden kan matcha utifrån relevans och synlighet. Eftersom fastighetsutvecklare och mäklare idag spenderar en relativt liten del av sina marknadsföringsbudgetar på Hemnet ser vi en stor potential i att ytterligare dra nytta av vår starka publikräckvidd och marknadsposition och hjälpa våra kunder på ännu bättre sätt än idag.

Läs mer om våra erbjudanden till våra olika målgrupper under våra produkt­er och tjänster.