Hemnet rekryterar ny VD och försäljningschef

13 januari 2009

Ny försäljningschef på Hemnet blir Andreas Löwgren, tidigare försäljningschef på Mälardalspaketet. Björn Dietmann har valt att lämna företaget efter fyra år som VD. Carl-Henrik Borg, närmast senior partner på iProspect AB, går in som en interimslösning på posten fram tills en ny VD rekryterats.

Hemnet är Sveriges ledande marknadsplats för bostäder till salu och har cirka en miljon besökare varje vecka. För att utveckla verksamheten ytterligare anställs nu Andreas Löwgren på den nya tjänsten som försäljningschef. Andreas har lång erfarenhet av försäljning, bland annat från Mälardalspaketet.

- Hemnet har en otroligt stark ställning med cirka en miljon besökare i veckan. Det finns en väldig potential som jag inte tror har utnyttjats till fullo. Det ska bli väldigt roligt att vara med och ta Hemnet till nästa nivå, säger Andreas Löwgren.

Andreas Löwgren börjar jobba som försäljningschef den första februari. Björn Dietmann som har varit VD på Hemnet sedan mars 2005 stannar kvar som resurs till mitten av februari.

För mer information:

Per Johnler, Ordförande Hemnet och VD Fastighetsbyrån

Tel: 08-54 54 55 02, 070-560 30 57

E-post: [email protected]

Andreas Löwgren

www.hemnet.se ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Swedbank Fastighetsbyrå, Mäklarsamfundet Bransch, Svensk Fastighetsförmedling, Dagens Nyheter och Göteborgsposten. Hemnet startades 1998 och är nu 10 år senare en av Sveriges populäraste sajter. Intresset för bostäder och boende är större än någonsin och besökstrafiken på Hemnet ökar lavinartat och ligger nu på över 1.000.000 unika besökare per vecka. Enligt en undersökning från september 2008 besöker 54 % av alla svenskar i åldrarna 20-79 år regelbundet Hemnet.