Hemnet startar ny sajt för kommersiella fastigheter och lokaler

18 november 2009

Hemnet har varit Sveriges största bostads­portal på internet i över 11 år. Nu vidareutvecklas Hemnet med en helt ny tjänst som innehåller kommersiella fastigheter, lokaler och industrimark – www.kommersiella.se. Precis som på Hemnet.se är det registrerade fastighetsmäklare som står för innehållet.

Det finns ett tydligt behov av en plattform för kommersiella fastigheter i Hemnets regi, vilket tidigare saknats. Idag måste ett företag som letar efter en fastighet eller lokal använda ett flera plattformar för att få en överblick om totalmarknaden. Ambitionen med Hemnets satsning på kommersiella lokaler och fastigheter - www.kommersiella.se - är att på sikt erbjuda en plattform som ger spekulanter en snabb, tydlig och trovärdig överblick.

- De kommersiella fastighetsmäklarna har länge efterfrågat ett renodlat affärsområde för kommersiella objekt. I samband med att vi gjorde om hemnet.se tog vi tillfället i akt och skapade en egen sajt för kommersiella lokaler och fastigheter, vilket vi är glada över att nu kunna lansera, säger Carl-Henrik Borg, vd för Hemnet.

Hemnets kommersiella fastighetsmäklare har varit delaktiga i utvecklingen av hemsidan, genom test av betaversioner. Utifrån deras feedback togs en enkel och lättnavigerad sajt fram som har ett tydligt släktskap med Hemnet.se. På hemsidan kan användarna kategorisera lokaler, fastigheter och industritomter utifrån område, objekttyp, pris, hyra och storlek.

Klicka på denna länk för att testa hemsidan: www.kommersiella.se