Hoppa till huvudinnehållTill navigationTill sök
Logotype

Hemnet satsar på inspiration

18 november 2011

 | icke regulatoriska

Hemnet är Sveriges största sajt för bostads­sök med 1,4 miljoner unika besökare i veckan. Så många som 40 procent är på sajten enbart för att få inspiration och underhållning. Därför lanserar Hemnet nu en ny flik på sajten för ”inspirationssurfarna”.

Hemnet är Sveriges största sajt för bostads­sök med 1,4 miljoner unika besökare i veckan. Så många som 40 procent är på sajten enbart för att få inspiration och underhållning. Därför lanserar Hemnet nu en ny flik på sajten för ”inspirationssurfarna”.

Inspirationsfliken ska vara som ett inredningsmagasin med stort omfång, som ska ge inspiration och inredningstips. Den innehåller bilder från bostäder som just nu är till salu på Hemnet. För att göra det lättare att hitta inspirationsbilder om just det man är intresserad av är bilderna kategoriserade i olika intresseområden, som t.ex. badrum, trädgård eller vardagsrum. Här finns även artiklar med tips och trix hur man kan göra själv hemma.

- Vi har länge velat ge våra besökare större möjligheter att enkelt hitta inspirerande bilder på sajten, då vi vet att så många ser Hemnet som en viktig källa till inspiration för heminredning, säger Ulrika Berg, marknadschef på Hemnet.

I den annonskampanj om Inspirationssatsningen har man tagit fasta på det stora omfång av bostads­inspiration som Hemnet erbjuder.

- Vi har liknat Hemnet vid ett inredningsmagasin, med den avgörande skillnaden att Hemnet har så oerhört mycket information och bilder. Hemnet som inredningsmagasin hade kunnat innehålla 219 kök, 83 badrum, 255 vardagsrum, 80 hallar, 116 sovrum, 130 balkonger, 98 trädgårdar – vilket hade blivit en väldigt tjock tidning, säger Andreas Morne, VD på Abby Norm.

Titta på den nya satsningen: www.hemnet.se/Inspiration

Arbetsgrupp för kampanjen:

Reklambyrån AbbyNorm: Andreas Morne, VD/Projektledare, Pia Roos, Operativ Projektledare, Oskar Hellqvist, Digital AD, Dan Göransson, Copy, Markus Hallberg, Original.

Mediabyrån Maxus: Fredrik Felton, Projektledare, Patric Meyer, Mediachef, Jennie Lindgren, Printplanerare.

PR-byrå JMW Kommunikation: Janna Schibbye.

Dokument