Hemnet satsar vidare på affärsutveckling och utökar säljteamet

1 november 2012

Fredrik Jansson och Hille Bergell heter de senaste stjärnskotten på Hemnet. Fredrik Jansson kommer att arbeta som affärsutvecklare på Hemnet och har bred erfarenhet av strategi- och varumärkesfrågor inom webb- och telekombranschen. Hille Bergell brinner för försäljning och har bland arbetat som framgångsrik mediesäljare för tidningen Notis.

- Fredrik kommer att ansvara för att ta fram nya tjänster som både tillför nytta för besökarna och ger Hemnet intäkter från våra samarbetspartners. Vi har exempelvis idag en bankkalkyl som är mycket uppskattad av våra besökare och kunder. En utmaning för Fredrik blir att identifiera nya innovationer av det här slaget, säger Tim Bjelkstam, affärsutvecklingschef på Hemnet.

- Hille kommer att ha mycket kontakt med mediebyråer och deras kunder. Kombinationen av starkt driv, en fantastisk känsla för service och en näsa för affärer gör att hon kommer att bli framgångsrik på Hemnet, säger Sandra Ohlsson, försäljningschef på Hemnet.

Kort om Hille Bergell
Ålder: 26 år
Familj: Sambo
Bor: Farsta
Arbetslivserfarenhet:
Sova, 2011 – 2012, säljare.
Market Street Media AB, 2005 – 2009, mediesäljare/säljansvarig

Kort om Fredrik Jansson
Ålder: 25 år
Familj: Sambo
Bor: Lilla Essingen
Arbetslivserfarenhet:
Plingm 2011 – 2012, projektledare.
Smelink, projektledare.

För frågor, kontakta:
Staffan Tell, pressansvarig Hemnet, tel: 073-367 66 85, E-post:[email protected]

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök, med 1,3 miljoner unika besökare i veckan (v. 33, 2012) och ungefär 1 000 000 bostads­visningar per dygn. Hemnet.se startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet, Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling.

www.hemnet.se