Hemnet stärker säljkåren och satsar på eget designteam

13 september 2012

Hemnet fortsätter att expandera och hälsar Amina Bhur och Magnus Burell välkomna. Amina börjar som traffic och Magnus Burell anställs som designer till produkt­utvecklingsteamet.

Amina har 10 års erfarenhet från mediebranschen och kommer närmast från Eniro där hon arbetade som displaykoordinator.  Tillsammans med Marie Strand kommer Amina ansvara för att annonsmaterial kommer upp på Hemnet i tid och visas korrekt samt att optimera kampanjer och tillhandahålla statistik både till kunder och säljteam.

- Hemnet känns som en bubblande gryta med mycket värme, skratt, nya idéer och spännande målsättningar, säger Amina.

Startskott för ny designsatsning
Sedan september arbetar Magnus Burell som ansvarig för användarupplevelser och interaktionsdesign på Hemnet. Anställningen är startskottet för Hemnets satsning på egen designkompetens i sitt produkt­utvecklingsteam. Sedan januari 2012 har Hemnet succesivt anställt fem egna utvecklare och en produkt­ägare. Utvecklingsarbetet har tidigare utförts helt av konsulter.

Magnus kommer närmast från digitalbyrån Ziggy Creative Colony där han varit konsult inom interaktionsdesign, effektstrategi och användningstester.

- Det ska blir jätteroligt att tillsammans med Hemnet, våra besökare och partnerns ta fram attraktiv design och fortsätta att utveckla den bästa, mest använda och populäraste bostads­sajten, säger Magnus.

För frågor, kontakta:
Staffan Tell, pressansvarig Hemnet, tel: 073-367 66 85, E-post: [email protected]

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök, med 1,3 miljoner unika besökare i veckan (v. 33, 2012) och ungefär 1 000 000 bostads­visningar per dygn. Hemnet.se startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet, Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling.

• z99ma9uyzykjvs229hle.jpg