Ingrid Eiken ny styrelseordförande i Hemnet

28 november 2014

Måndag den 1 december tillträder Ingrid Eiken som ny styrelseordförande i Hemnet. Hon efterträder Per Johnler som varit Hemnets styrelseordförande sedan 2008 samt ledamot sedan 2001.

- Jag ser fram emot det roliga uppdraget att fortsätta utveckla Hemnet tillsammans med övriga ägare. Jag vill samtidigt tacka Per Johnler för hans insatser i Hemnet. Per Johnler har varit en målmedveten och visionär ordförande som med konsumenterna i fokus medverkat till att skapa den mest populära sajten för bostads­sök. Det har varit till nytta för konsumenterna och för mäklarbranschen som helhet, säger Ingrid Eiken, tillträdande styrelseordförande i Hemnet.

Ingrid Eiken är vd för Mäklarsamfundet och har suttit i Hemnets styrelse sedan 2012.

Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet, Tel: 073-367 66 85, E-post: [email protected]

Om Hemnet:
Hemnet är Sveriges populäraste tjänst för bostads­sök med totalt upp till 2,5 miljoner unika besökare i veckan. Hemnet startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet, Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling. För mer information vänligen besök www.hemnet.se.

• mpy3pz82chlplgv0wnsh.jpg