Hoppa till huvudinnehållTill navigationTill sök
Logotype

Sara Haag gör Hemnets nya reklamfilmer

9 maj 2014

 | icke regulatoriska

Hemnet går för första gången ut i en rikstäckande radio- och tv-kampanj. Bakom reklamen ligger den prisade regissören Sara Haag och reklambyrån Abby Norm. Kampanjen bygger vidare på konceptet Alla kollar Hemnet och dramatiserar temat ”jag kan sluta när jag vill”. Reklamen kommer att gå i bland annat TV4 och Kanal 5 i sammanlagt fyra veckor.

Hemnet går för första gången ut i en rikstäckande radio- och tv-kampanj. Bakom reklamen ligger den prisade regissören Sara Haag och reklambyrån Abby Norm. Kampanjen bygger vidare på konceptet Alla kollar Hemnet och dramatiserar temat ”jag kan sluta när jag vill”. Reklamen kommer att gå i bland annat TV4 och Kanal 5 i sammanlagt fyra veckor.

- Det är tacksamt att jobba med ett koncept som bygger på en sanning, att skoja med ett beteende som redan finns. Och självbedrägeri är bra både dramatiskt och humormässigt, det är kul med folk som ljuger, säger Sara Haag.

Kampanjfilmerna bygger på dramatiserade intervjuer med personer som i sin hemmiljö berättar om sitt Hemnet-beroende.

- Filmerna är gjorda som intervjuer med folk som säger att de kan sluta när de vill och skarvar med hur mycket de faktiskt använder Hemnet. Vi letade efter karaktärer med trovärdigt spel och sen har vi blandat skrivna manus med lite improvisation, säger Sara Haag.

Tv-kampanjen kommer att visas i TV4 och SBS-kanaler som Kanal 5 och Kanal 9 under perioden vecka 20 till 23. Kampanjen stöttas upp digitalt via YouTube och radiospottar i bland annat Mix Megapol, Rix FM och NRJ.

- Vår röda tråd i kommunikationen är att man gör en bättre bostads­affär på Hemnet. Eftersom alla som köper och säljer bostad kollar Hemnet blir värdet av att synas på sajten tydligt, säger Jenny Jeppson Kommunikationschef på Hemnet.

Reklamkonceptet är framtaget av reklambyrån Abby Norm och filmerna har producerats av produkt­ionsbolaget Sara Haag AB; producent Petra Johansson och regissör Sara Haag.




För ytterligare information vänligen kontakta:
Jenny Jeppsson, kommunikationschef Hemnet, tel: 070-630 00 64
E-post: [email protected]

Staffan Tell, pressansvarig Hemnet, tel: 073-367 66 85
E-post: [email protected]

Om Hemnet:
Hemnet är Sveriges populäraste tjänst för bostads­sök med totalt upp till 2,1 miljoner unika besökare i veckan. Hemnet startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet, Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling.


Bilder

  • zcaqclzcfg3iopzmmjdz.jpg