Anna Lagerborg ny CTO på Hemnet

28 oktober 2015

Anna Lagerborg blir ny CTO på Hemnet. Hon har drygt 20 års erfarenhet av ledande roller inom produkt­utveckling. Anna kommer närmast från spelbolaget NetEnt där hon ansvarade för ett team på flera hundra personer.

- Ska sätta Hemnet på kartan bland utvecklare

- Hemnet är ett väldigt spännande företag. Tjänsten är extremt populär bland bostads­drömmare över hela landet. Samtidigt ser jag en stor potential i att fortsätta göra Hemnet ännu vassare. Vi har ett grymt utvecklingsteam där det bubblar av kreativitet och engagemang, säger Anna Lagerborg, CTO på Hemnet.

Hemnet har de senaste åren gått från att vara ett konsultdrivet bolag till att anställa egna utvecklare. Idag har Hemnet 17 produkt­utvecklare men ambitionen är att rekrytera fler medarbetare framåt.

- Ett av mina viktigaste fokusområden är att sätta Hemnet på kartan bland produkt­utvecklare runtom i Sverige. Vår starka marknadsposition gör att vi har alla möjligheter att driva innovation i våra produkt­er och vår kultur innebär att vi provar oss fram till arbetssätt som passar oss. Det är en fantastisk miljö för att bygga och skapa, säger Anna Lagerborg vidare.

Staffan Tell, Pressansvarig och talesperson Hemnet, Tel: 073-367 66 85, E-post: [email protected]

Om Hemnet:Hemnet är Sveriges populäraste tjänst för bostads­sök med totalt upp till 2,6 miljoner unika besökare i veckan. Hemnet startades 1998 och ägs av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet, Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling.

• nj3ejlmwwtci6pelhppx.jpg