Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet

9 oktober 2017

Erik Segerborg har utsetts till ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Erik, som bott i Ryssland sedan 2013, kommer närmast från svenskgrundade Avito, Rysslands största annonssajt, där han var vice VD. Tidigare var han grundare och vd för Domofond.ru, Rysslands största bostads­sajt. Erik kommer fortsatt sitta i Avitos styrelse.

- Erik har stor kunskap och spännande perspektiv kring marknadsplatser och hur man bygger en framgångsrik bostads­sajt. Han kommer att bli ett värdefullt tillskott i Hemnets fortsatta strategi- och marknadsföringsarbete, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

- Hemnet är ett mycket spännande varumärke och tjänst som jag ser fram emot att vara med och utveckla. Dessutom är bolaget i en intressant fas med nya ägare. Jag hoppas att min erfarenhet från liknande sajter i Ryssland och andra länder kan bidra till det fortsatta arbetet. En tydlig reflektion när man ser på Hemnet utifrån är att svenska mäklare skapar ett innehåll som håller absolut världsklass och deras höga nivå har bidragit till Hemnets framgång, säger Erik Segerborg, tillträdande chef för strategi och marknadsföring på Hemnet.

Erik Segerborg har lång erfarenhet från bostads­sajter och marknadsplatser. Däribland som vice vd och intäktsansvarig på Avito, Rysslands största annonssajt. I Ryssland var han även grundare och vd av bostads­sajten Domofond.ru, som på kort tid tog positionen som den största bostads­sajten i Ryssland och såldes till Avito 2016. Han har ett förflutet som managementkonsult på McKinsey & Co och kommer att ingå i Hemnets ledningsgrupp. Erik har studerat vid Handelshögskolan i Stockholm.

Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet [email protected] 073-367 66 85

Om Hemnet:

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök med 2,8 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostads­rätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

• j90zqi1ke3kva0kyhike.jpg