Ny vd i Hemnet

6 september 2017

Cecilia Beck-Friis har utsetts till ny verkställande direktör i Hemnet med start 1 oktober 2017. Cecilia, som idag driver eget företag och har ett antal externa styrelseuppdrag, har erfarenhet från ledande befattningar i mediebranschen och har tidigare bland annat varit vice vd på TV4 och chief digital officer på Bonnier Broadcasting med ansvar för den digitala utvecklingen.

Anna Lagerborg, som har agerat tillförordnad VD sedan mars i år, utses samtidigt till vice vd i Hemnet.

− Jag är glad att vi kan presentera Cecilia som ny vd för Hemnet. Hennes erfarenhet och kompetens förstärker och kompletterar ledningsteamet mycket väl. Jag är övertygad att Cecilia kommer att utveckla bolaget på ett utmärkt sätt tillsammans med det spännande team som Hemnet nu har på plats efter flera viktiga nyrekryteringar under de senaste månaderna, säger Håkan Erixon styrelseordförande i Hemnet.

− Samtidigt som vi välkomnar Cecilia vill jag tacka Anna för hennes stabila ledarskap under tiden sedan vd-bytet i mars och jag är glad att hon tar klivet upp till vice vd, säger Håkan Erixon vidare.

− Hemnet är ett otroligt spännande bolag med en fantastisk produkt­ som många svenskar återkommer till regelbundet i jakten på att hitta ny bostad eller bara drömma sig bort. Det är en unik position att vårda och växa från. Jag ser mycket fram emot mitt nya uppdrag och att tillsammans med teamet fortsätta utveckla tjänster och produkt­er som skapar värde för såväl fastighetsmäklare, säljare och köpare, säger Cecilia Beck-Friis, tillträdande vd.

Håkan Erixon, styrelseordförande Hemnet 070-279 8747

Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet [email protected] 073-367 66 85

Om Cecilia Beck-Friis

Cecilia Beck-Friis har 18 års erfarenhet från att utveckla produkt­er och affärer i mediebranschen, däribland som chef för digitala medier på TV4, vice vd på TV4 med ansvar för den digitala transformationen samt chief digital officer på Bonnier broadcasting. Hon är medgrundare till Rayvr som utvecklar innehåll och tjänster inom virtual och augmented reality samt är styrelseledamot i Paradox Interactive, Net insight och Acando. Cecilia har studerat på Berghs school of communication och IFL Handelshögskolan.

Om Hemnet:

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök med 2,8 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostads­rätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

www.hemnet.se

• plibdhtik37unf1lcp0f.jpg