Sveriges fastighetsmäklare erbjuds att investera i Hemnet

3 maj 2017

Samtliga registrerade fastighetsmäklare i Sverige kommer de närmaste veckorna att erbjudas möjlighet att investera i Hemnet. Möjligheten erbjuds personligen till mäklarna och även till de största mäklarföretagen.

Beslutet att bjuda in mäklare att investera i Hemnet är en följd av försäljningen av Hemnet i december 2016 och var ett önskemål från de säljande mäklarfirmorna och mäklarorganisationerna i samband med affären. Vid full teckning kommer svenska fastighetsmäklare och branschorganisationerna att gemensamt äga en betydande andel av Hemnet.

Investeringsprogrammet administreras via den digitala crowdfundingtjänsten Pepins. Sista dag för att teckna sitt intresse i Hemnet är den 19 maj.

Alla mäklare som var registrerade under 2016 kommer att bli kontaktade för en investering.

Erbjudandet är inte riktat till allmänheten. Erbjudandet kommer att lämnas, förklaras och regleras av separat dokumentation. Erbjudandet är undantaget från skyldigheten att upprätta prospekt i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument.

För pressrelaterade frågor vänligen kontakta:
Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet, [email protected], 073-367 66 85

För frågor från mäklare vänligen kontakta:
Julia Reuszner, Pepins, [email protected], 073-986 56 64

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök med 2,5 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostads­rätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

Om Pepins:
Pepins gör det möjligt för alla att investera i den starkast växande delen av ekonomin – spännande tillväxtföretag. Här får du chansen att upptäcka och bli delägare i bolag du tror på – enkelt, affärsmässigt och kul. Tillsammans hjälper vi företag att växa, skapa fler jobb och göra skillnad. Pepins Group står under Finansinspektionens tillsyn.