Två toppnamn till Hemnet

13 juni 2017

Hemnet stärker sin ledningsgrupp med två tunga rekryteringar. Levina Persson blir ny Chief Product Officer och Pierre Bergström tar rollen som försäljningsdirektör.

- Det är otroligt roligt att hälsa Levina och Pierre välkomna till Hemnet. Nu bygger vi ett nytt ”dream-team” och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att lyfta företaget till en ny nivå, säger Anna Lagerborg tf vd på Hemnet.

Levina Persson har under de senaste fem åren arbetat i olika ledande befattningar inom produkt­utveckling på svenska King som idag är ett av världens mest framgångsrika spelföretag.

Pierre Bergström kommer närmast från tjänsten som försäljningsdirektör på Svenska Dagbladet och har omfattande erfarenhet av strategiskt samarbete med fastighetsmäklarbranschen.

Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet [email protected] 073-367 66 85

Om Hemnet:
Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök med 2,5 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostads­rätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

www.hemnet.se

• ta1xkwn12uvlynoebuvf.jpg