Hoppa till huvudinnehållTill navigationTill sök
Logotype

Jessica Sjöberg ny kommunikationschef på Hemnet

21 november 2018

 | icke regulatoriska

Hemnet stärker sin ledningsgrupp ytterligare med rekryteringen av Jessica Sjöberg. Hon kommer närmast från rollen som kommunikationschef för företagsfrågor på Nordic Entertainment Group Sverige (NENT Group Sverige).

Hemnet stärker sin ledningsgrupp ytterligare med rekryteringen av Jessica Sjöberg. Hon kommer närmast från rollen som kommunikationschef för företagsfrågor på Nordic Entertainment Group Sverige (NENT Group Sverige).

- Det känns jätteroligt att hälsa Jessica välkommen till Hemnet. Hon har en gedigen kompetens och erfarenhet inom PR och företagskommunikation som kommer att stärka vårt ledningsteam och bidra till att ta vårt varumärkesarbete till nästa nivå, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

Jessica kom till MTG som tf kommunikationschef för Viaplay i november 2015 och gick därefter vidare i rollen som VP Corporate Communications för MTG. Idag ansvarar hon för företagskommunikation på NENT Group Sverige. Innan MTG/NENT Group jobbade Jessica i ledande befattningar med ansvar för kommunikation på Com Hem och TDC Sverige. Inom ramen för sin roll på MTG/NENT Group har hon de senaste åren även varit pr-ansvarig för succé-evenemanget Women in Tech vars syfte är att få fler kvinnor att såväl söka sig till liksom stanna inom tech-yrken.

- Hemnets position är fullständigt unik med ett varumärke och en tjänst som väldigt många människor i Sverige har en relation till. Efter att ha börjat lära känna Hemnet lite från insidan är det tydligt att bakom en fantastisk produkt­ står ett lika fantastiskt bolag som jag ser otroligt mycket fram emot att bli en del av. Att stärka bilden av företaget och människorna bakom är något av det jag hoppas kunna bidra med i min nya roll, säger Jessica Sjöberg, tillträdande kommunikationschef på Hemnet.

Jessica blir i sin nya roll på Hemnet ansvarig för marknads- och kommunikationsavdelningen, som även innefattar support, och därmed för kommunikations- och varumärkesarbetet gentemot företagets viktigaste målgrupper som bostads­säljare/köpare, fastighetsmäklare, medarbetare och inte minst framtida medarbetare.

- Det är otroligt viktigt att vår kommunikation gentemot alla våra målgrupper håller ihop. Hundratusentals människor kommer i kontakt med Hemnet varje dag som bostads­köpare eller säljare, mäklare, medarbetare, arbetssökande eller journalist. Alla känner de till Hemnet men vi behöver bli bättre på att definiera och förmedla en gemensam och tydlig bild av vilka vi är och vad vi står för. Jag är väldigt glad över att ha hittat personen som nu ska leda det här viktiga arbetet tillsammans med resten av vårt duktiga marknads- och kommunikationsteam, säger Cecilia Beck-Friis.

Jessica kommer rapportera till vd Cecilia Beck-Friis och ingå i bolagets ledningsgrupp. Hon tillträder sin nya roll under januari 2019. Erik Segerborg som varit marknadschef på Hemnet sedan oktober 2017 kommer framgent att fokusera på sitt uppdrag som Chief Strategy and Product Officer.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet [email protected] 073-367 66 85

Om Hemnet:
Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostads­sök med 2,8 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostads­rätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

www.hemnet.se

Bilder

  • cqcoocz6fujavmvgncq2.jpg