Hoppa till huvudinnehållTill navigationTill sök
Logotype

Hemnet åter i topp i ny varumärkesundersökning

30 september 2021

 | icke regulatoriska

Hemnet hamnar på plats fyra i YouGovs varumärkesmätning över den svenska mediebranschens starkaste varumärken sett till rykte som arbetsgivare och plats fem sett till image.

YouGov rankar löpande Sveriges starkaste varumärken sett till image med hjälp av data från en syndikerad varumärkestracker. I YouGovs varumärkesmätning för september 2021 klättrar Hemnet uppåt på rankingen både sett till Hemnets rykte som arbetsgivare (två placeringar) och sett till image (en placering) jämfört med motsvarande mätning förra året.

- Under de senaste åren har vi arbetat målmedvetet med att utveckla Hemnet som bolag och vi ser Yougov’s varumärkesranking som en bekräftelse på att det har gett resultat. Hemnet är inne i en expansiv fas där vi har stora rekryteringsbehov och därför är det särskilt roligt att vi hamnar på plats fyra i listan över varumärken i media-sektorn som svenskarna skulle vara stolta över att arbeta för, säger Cecilia Beck-Friis, vd på Hemnet.
 

Yougov BrandIndex topp-10 Media
Ranking Varumärke
1 Spotify
2 Netflix
3 Google
4 Youtube
5 Hemnet
6 Sveriges Television
7 Sveriges Radio
8 Blocket
9 Tradera
10

Pricerunner

 

Yougov BrandIndex top-10 Rykte som arbetsgivare inom Media

Rank Varumärke
1 Spotify
2 Netflix
3 Google
4 Hemnet
5 Sveriges Television
6 Sveriges Radio
7 Youtube
8 HBO Nordic
9 Tradera
10 Disney+
 

Undersökningen är genomförd av opinions-och marknadsundersökningsföretaget YouGov. Undersökningen genomfördes under perioden 1 juni till 31 augusti 2021 med intervjuer via internet med män och kvinnor 18 år och äldre boendes i Sverige. Urvalet är representativt för kön, ålder och region.

För mer info om YouGovs metod­ik vänligen besök www.yougov.se.

 

*****************************************

Information till redaktionen

Pressförfrågningar
Staffan Tell, Head of PR
M: +46 733 67 66 85
E:
[email protected]

 

Om Hemnet
Hemnet driver Sveriges ledande bostads­plattform. Bolaget grundades som ett branschinitiativ 1998 och har sedan dess utvecklats till en värdeskapande marknadsplats för bostads­marknaden. Genom att erbjuda en unik kombination av produkt­er, insikter och inspiration har Hemnet byggt varaktiga relationer med köpare, säljare och fastighetsmäklare i över 20 år. Hemnet delar tillsammans med sina målgrupper en gemensam passion för hemmet och drivs av att vara en oberoende och självklar plats för människor att vända sig till vid de olika bostads­behov som uppstår genom livet. Detta reflekteras i Bolagets vision att vara nyckeln till din bostads­resa, där Hemnet med sina produkt­er och tjänster vill öka effektiviteten, transparensen och rörligheten på bostads­marknaden. Hemnet är noterat på Stockholm Nasdaq (“HEM”).

 

Följ oss: hemnetgroup.se / Facebook / Twitter / Linkedin / Instagram

 

Bilder

  • 33-Hemnet_Ciceron_HIGHRES_033.jpg