Hemnet bland börsens tre mest jämställda bolag

14 oktober 2021

Hemnet var en av tre finalister när Allbrightpriset för 2021 delades ut i Stockholm idag. Priset utses årligen till bolag som utmärkt sig i sitt arbete för jämställdhet och mångfald.

- Vi på Hemnet ser mångfald, inkludering och jämställdhet som förutsättningar för att ha en framgångsrik verksamhet och vi är stolta och glada över det erkännande som en finalplats till Allbrightpriset innebär. Det är vår övertygelse att en arbetsplats med en mångfald av erfarenheter och bakgrunder skapar en kreativ, dynamisk och glädjefylld miljö för våra medarbetare att utvecklas och växa i, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

Allbright är en partipolitiskt obunden och icke-vinstdrivande stiftelse som arbetar för jämställdhet och mångfald på ledande positioner inom näringslivet. Allbrightpriset delas varje år ut till börsens mest jämställda bolag.

I ett första steg nominerades samtliga börsbolag med jämn könsfördelning i ledningsgruppen. Vinnaren har utsetts efter en gedigen process bestående av medarbetarenkäter och intervjuer med vd som sedan analyserats av årets Allbrightpris-jury. Juryn bestod av Brandon Sekitto, medgrundare Nodnarb, Caroline Farberger, vd Ica Försäkring, Deqa Abukar, medgrundare Bling Start-Up, Johan Oljeqvist, vd Fryshuset, Lili Assefa, vd Assefa Communication, Michaëla Berglund, vd Michaël Berglund samt ordförande Allbright och Sven Hagströmer, ordförande Avanza och Creades samt grundare Allbright.

*****************************************

Information till redaktionen

Hemnet driver Sveriges ledande bostads­plattform. Bolaget grundades som ett branschinitiativ 1998 och har sedan dess utvecklats till en värdeskapande marknadsplats för bostads­marknaden. Genom att erbjuda en unik kombination av produkt­er, insikter och inspiration har Hemnet byggt varaktiga relationer med köpare, säljare och fastighetsmäklare i över 20 år. Hemnet delar tillsammans med sina målgrupper en gemensam passion för hemmet och drivs av att vara en oberoende och självklar plats för människor att vända sig till vid de olika bostads­behov som uppstår genom livet. Detta reflekteras i Bolagets vision att vara nyckeln till din bostads­resa, där Hemnet med sina produkt­er och tjänster vill öka effektiviteten, transparensen och rörligheten på bostads­marknaden. Hemnet är noterat på Stockholm Nasdaq (“HEM”).

Följ oss: hemnetgroup.se / Facebook / Twitter / Linkedin / Instagram

• hemnet.png