Carl Johan Åkesson lämnar som CFO för Hemnet i augusti 2022

10 februari 2022

| regulatoriska

Stockholm, 10 februari 2022: Hemnet Group AB (“Hemnet”) meddelade idag att Carl Johan Åkesson, som började på bolaget 2018, har beslutat att lämna sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) för en ny möjlighet utanför bolaget.

Cecilia Beck-Friis, vd för Hemnet:

“Carl Johans bidrag har varit instrumentellt för Hemnet under en mycket viktig fas för bolaget, fram till och med och tiden efter börsintroduktionen i april 2021. Under hans ledning har vi avsevärt ökat kvaliteten och strukturen i våra finansiella processer, vilket ger oss en solid grund för vår fortsatta tillväxtresa. Jag önskar Carl Johan all lycka i sin nya position, och tackar honom för hans outtröttliga arbete för och engagemang i Hemnet.”

Carl Johan Åkesson, CFO Hemnet:

“Jag är väldigt tacksam över min tid på Hemnet, och det vi har åstadkommit tillsammans som företag. Bolaget står väl rustat för framtiden och det ska bli roligt att följa fortsättningen på framgångssagan. Jag kommer sakna alla fina kollegor på Hemnet liksom bolagets starka kultur och värderingar.”

Carl Johan lämnar Hemnet i augusti 2022 och sökandet efter hans ersättare startar omgående.

*****************************************

För mer information kontakta:

Hemnet driver Sveriges ledande bostads­plattform. Bolaget grundades som ett branschinitiativ 1998 och har sedan dess utvecklats till en värdeskapande marknadsplats för bostads­marknaden. Genom att erbjuda en unik kombination av produkt­er, insikter och inspiration har Hemnet byggt varaktiga relationer med köpare, säljare och fastighetsmäklare i över 20 år. Hemnet delar tillsammans med sina målgrupper en gemensam passion för hemmet och drivs av att vara en oberoende och självklar plats för människor att vända sig till vid de olika bostads­behov som uppstår genom livet. Detta reflekteras i Bolagets vision att vara nyckeln till din bostads­resa, där Hemnet med sina produkt­er och tjänster vill öka effektiviteten, transparensen och rörligheten på bostads­marknaden. Hemnet är noterat på Stockholm Nasdaq (“HEM”).

Följ oss: hemnetgroup.se / Facebook / Twitter / Linkedin / Instagram

• 33-Hemnet_Ciceron_HIGHRES_033.jpg