Hemnet lanserar nytt varumärkeskoncept - Vägen hem

19 september 2022

Idag den 19 september går Hemnet ut i sin första reklamkampanj på flera år. Kampanjen baseras på företagets nya varumärkeskoncept “Vägen hem” som påminner om värdet med en öppen bostads­marknad och av att samla en stor del av landets bostads­intresserade, fastighetsmäklare och hem till salu på en och samma plats.

“Hemnet har ett av landets mest välkända varumärken men det var länge sedan vi gjorde någon bredare kommunikationssatsning där vi berättar mer om vårt syfte. Därför tycker vi det är dags att påminna om värdet som Hemnet bidrar med som den aktör på bostads­marknaden som samlar flest bostads­intresserade, fastighetsmäklare och hem till salu på en och samma plats.”, säger Jessica Sjöberg, kommunikationschef på Hemnet.

“Sedan starten har Hemnet sett som sin viktigaste uppgift att göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som möjligt. Vi är övertygade att vägen dit går genom en öppen och transparent bostads­marknad och att det är något som gynnar alla eftersom det blir enklare för fler att mötas och hitta rätt. Detta är några av grundbudskapen i vår nya kampanj och varumärkeskonceptet den bygger på”, säger Jessica Sjöberg.

Kampanjen kommer främst att synas i TV4 samt i sociala medier och på Hemnet under hösten. Hemnet har arbetat tillsammans med reklambyrån Nord DDB för framtagande av varumärkeskoncept och kampanj. Bakom reklamfilmen står produkt­ionsbolaget Aspekt.

Reklamfilmerna i kampanjen:

Hemnet Vägen Hem fullängd

Hemnet Vägen Hem badrumsscen

Hemnet Vägen Hem sovrumsscen

*****************************************

Hemnet driver Sveriges ledande bostads­plattform. Bolaget grundades som ett branschinitiativ 1998 och har sedan dess utvecklats till en värdeskapande marknadsplats för bostads­marknaden. Genom att erbjuda en unik kombination av produkt­er, insikter och inspiration har Hemnet byggt varaktiga relationer med köpare, säljare och fastighetsmäklare i över 20 år. Hemnet delar tillsammans med sina målgrupper en gemensam passion för hemmet och drivs av att vara en oberoende och självklar plats för människor att vända sig till vid de olika bostads­behov som uppstår genom livet. Detta reflekteras i Bolagets vision att vara nyckeln till din bostads­resa, där Hemnet med sina produkt­er och tjänster vill öka effektiviteten, transparensen och rörligheten på bostads­marknaden. Hemnet är noterat på Stockholm Nasdaq (“HEM”).

Följ oss: hemnetgroup.se / Facebook / Twitter / Linkedin / Instagram

• Pressbild Vagen Hem.png